Skip to content
··閱讀時間2分鐘

4日學識Google Adwords

我整咗一個4日速成班教Google Adwords基礎——同我當年學嘅sink-or-swim方法一樣,由一份40條問題嘅quiz開始,睇下你喺邊個level。

呢篇文章寫於2008年,部分內容可能已經有變化。

我成日被朋友/客戶問,如果佢哋想自己做,點樣可以最快學識Google Adwords。我通常嘅回答係:自己set up一個帳戶,入credit card資料然後開始花錢 :D。咁樣你會學得好快。2011年2月14日更新:我最近出咗一本畀新手嘅Google Adwords電子書叫「Get going with Google Adwords」。入面涵蓋咗大部分基礎知識,好似keyword research、點樣喺Google開帳戶、建立你第一個campaign、寫ad copy、reporting等。呢個亦都係我幾年前學Google Adwords嘅方法。總之,我翻睇之前寫嘅一啲舊材料,撞到呢份「7日Adwords速成班」。呢個係我為咗幫一個朋友學唔單止Adwords,仲有Display Advertising同eDM而整嘅。嗰時Google嘅Content Network喺新加坡冇依家咁大(我意思係Google當時喺本地或者東南亞冇好多impressions可以serve)。我知道啲材料可能過時,但我決定分享出嚟。我將7日縮短為4日,暫時拎走Display Media同eDM。開始之前,我要講大部分呢度嘅材料你都可以喺Adwords Learning Center搵到。

I. 第一日:Quiz日

我相信學一樣嘢之前,你需要清楚知道自己喺邊個level。所以我有以下40條問題,要喺90分鐘內完成。呢啲唔係multiple choice或Yes/No問題,除非有特別標明。

  1. 解釋Adwords帳戶嘅結構
  2. 一個帳戶最多可以有幾多個campaign?
  3. 一個campaign入面有幾多個ad group?
  4. 一個ad group入面有幾多個keyword?
  5. 點樣計算Click through Rate?
  6. 乜嘢因素影響ad rank?
  7. 廣告主可唔可以喺campaign set up之後改geo targeting?
  8. Google Adwords有乜嘢pricing model?
  9. 你點樣check澳洲嘅ads(即係澳洲人見到嘅ads),keyword係"flower",喺Google上面。
  10. 乜嘢係Google Content Network?
  11. 講出新加坡3個參與Google Content Network嘅網站
  12. 你點樣check某個keyword有幾多競爭對手?
  13. 乜嘢係keyword max CPC?Preferred CPC?
  14. 如果廣告主將keyword "florist in Singapore"嘅max CPC設為$1.0。如果有人click咗佢喺Google嘅ad,佢要付幾多錢?
  15. 點樣generate keyword performance report?
  16. 廣告主可唔可以用一個campaign target使用唔同語言嘅人?
  17. 如果6個月嘅總budget係SGD $10,000.00,daily budget係幾多?
  18. 如果daily budget係$10.0,Google每日最多可以收幾多錢?
  19. 新加坡嘅minimum CPC係幾多?
  20. 有乜嘢keyword status?
  21. 廣告主可唔可以喺同一個ad group入面對同一個keyword用broad match同phrase match?
  22. 廣告主可唔可以喺同一個ad group入面對同一個keyword用broad match同exact match?
  23. 當keyword係inactive嘅時候應該點做?
  24. 廣告主應唔應該喺ad text入面放公司電話號碼?
  25. Google允唔允許有pop up嘅landing page,就算個pop up包含special promotion?
  26. 如果廣告主喺$1000.00嘅產品上有50%利潤率,每100個訪客有1個買,咁廣告主可以花幾多錢去買traffic而仍然break even?
  27. 如果Google ads出現咗3500次,200個訪客click咗ads去到網站。每個click費用$0.5。四個訪客買咗花:訪客A買玫瑰@$75.0 訪客B買太陽花@$60.0 訪客C買花束@30.0 訪客D買榴蓮蛋糕@80.0 平均每個訪客花幾多錢?
  28. 解釋你對Online Advertising背景下嘅80/20法則有乜嘢理解?
  29. 廣告主可唔可以set up一個只target Google content network嘅campaign(ads唔會出現喺Search network)?
  30. 如果keyword "camera shop"只有7個廣告主,我要付幾多先可以出現喺position 8?
  31. 乜嘢係Google Budget Optimizer(如有)?
  32. 廣告主可唔可以揀只喺星期一7am到10am顯示ads?
  33. 廣告主可唔可以喺新加坡建立mobile ad campaign?
  34. 廣告主可唔可以用Google Adwords追蹤Yahoo Ads嘅conversions?
  35. 我唔可以由Google Adwords知道一個conversion嘅cost?True/False
  36. X係一間新加坡agency,即係X只可以用SGD畀Google做客戶嘅ads spend。True/False?
  37. 廣告主點樣optimize一個Adwords帳戶?
  38. 廣告主點樣搵到被disapproved嘅ads?
  39. 講述你為NTU Singapore (http://www.ntu.edu.sg) set up campaigns targeting SEA學生嘅approach。
  40. 解釋你覺得你可以為NTU Singapore建立好嘅campaigns嘅原因。

喺嚴格嘅90分鐘內完成40條問題之後,你可以由此知道好多關於自己對Adwords嘅了解程度。更重要嘅係,如果你留意嘅話,你仲會發現好多其他skill set,好似你點管理時間等。

II. 第二日 Adwords基礎

1. Campaign、Ad Group、Keywords:點樣拆分?

  • Ad group係最細嘅獨立單位,包含keywords同ad text。
  • 一個campaign可以包含多個ad group。
  • 一個campaign應該只包含1個topic
  • 一般嚟講,每個ad group入面嘅keywords需要closely related,否則你嘅Quality score會受影響。
  • 永遠用有意義嘅名字去命名campaign、ad group。唔好叫Campaign 1、campaign 2、ad group 1、ad group 2等。應該叫:Mp3 player、headphone等。
  • 一個campaign入面所有ad group、keywords、ad text都會target同一個location、講同一種語言嘅audience。
  • 如果你只set up一個campaign同時target新加坡同馬來西亞,你就分唔開兩地嘅traffic。如果你要traffic breakdown,需要建立兩個、三個、四個等campaign。每個campaign target一個location。
  • 理想情況下,每個ad group應該係一個theme、一個sub topic,只包含closely related keywords。咁樣你就可以為唔同ad group寫唔同嘅ad text,從而提升Quality Score。

2. Google點樣獎勵你嘅relevancy?

  • 如果你嘅keywords同ad text同人哋搜尋嘅嘢唔relevant,你嘅CTR就低。結果你嘅quality score差,minimum bid price就會增加。
  • Ad position = Quality Score x Bid price
  • 上面個公式意思係,同樣嘅keyword bid price,如果你嘅quality score比競爭對手高,你嘅position就會比佢高。例如:要排第2位,你嘅競爭對手付avg CPC $1.0,Quality Score為1。如果你嘅Quality Score係2,你只需要付avg CPC $0.5就排到第2位。
  • 你嘅Quality score越高,你要付嘅錢越少而且ad position越高。所以就算你排第1位或者喺左邊,你都可能比競爭對手付得少。
  • 用negative keywords,你限制impressions數量。即係你嘅CTR會自動提升。例如,你嘅impressions係1000,Total clicks = 15,CTR = 15/1000 = 1.5%。用咗negative keywords之後:新impressions = 800(減少20%),Total clicks不變仍然係15,CTR = 15/800 = 1.875%(比1.5%增加25%)。你用少25%嘅錢就可以保持同樣嘅ad position。

3. 點寫好嘅Ad text?

  • 做廣告最差嘅就係boring。
  • 第二差嘅就係做誇張、離譜、唔真實嘅ads
  • 寫好ad copy嘅步驟(簡化版):
    • 去客戶嘅網站,check佢哋嘅USP(unique selling points)、slogan、公司價值觀、corporate identity guideline。
    • 問客戶攞佢哋嘅offline(TVC/Print Ad等)copy
    • 問客戶佢哋嘅target audience(如果你仲未知)
    • Check競爭對手喺同一市場、其他市場嘅ads
    • 適當時使用Keyword Dynamic Insertion
    • 做ad rotation

4. Keyword matching options、ad scheduling、reporting:請參考learning center。如果我全部copy過嚟就太長啦。你可以email我chandlerblog@gmail.com

III. 第三日 Return on Investment

喺進入第三日嘅材料之前,請花7分鐘睇Adwords Learning Center嘅"Understand ROI"

  • 回答以下問題:

Adwords係唔係一項投資?你點樣justify佢係一項投資?乜嘢係ROAS?請寫出公式。請舉一個ROAS為200%嘅例子。

  • 廣告主要明白,depending on佢哋嘅marketing objectives,佢哋應該有唔同嘅方法去evaluate marketing campaign、online campaign嘅表現。Objectives越specific越好。更多關於設定campaign objectives嘅資訊,請參考「Online Marketing for Managers

1. Conversion tracking

  • Conversion tracking嘅目的係追蹤conversions同cost per conversion。
  • 一個conversion可以係一單sale、一個lead或者任何其他action。
  • 點樣放conversion tracking:跟住你Adwords帳戶入面嘅guideline
  • 放完conversion tracking喺廣告主嘅網站之後,記得要test

2. Web Traffic Conversion 以下parameters可以用嚟分析web traffic

  • Traffic generation:impressions數、訪客數、cost per click、click through rate
  • Traffic conversion:邊個take actions、actions數量(sales)、action rate(actions數 / 訪客數)
  • Sales或leads:sales或leads數量、conversion rate、total sales volume、Cost per sales(或cost per conversion)、Return on Investment(gross)、Return on Ad Spent。
  • 由Adwords generate conversion report

3. Google Analytics 請參考online資源Google analytics 4. 策略性數字:Visitor value:即係平均每個web訪客喺你度花嘅錢。等於你嘅sales revenue除以clicks數量。佢幫你回答:你可以付幾多錢去買一個訪客而仍然有profit?5. 80/20法則、多重用戶旅程、online同offline活動嘅互動 呢啲我之前嘅文章已經提過。

IV. 第四日 Google Content Network optimization

Google Content Network如果你知道自己做緊乜,可以係一個好好嘅targeted traffic來源。一個基本原則係你需要用唔同嘅campaign將Search同Content嘅traffic分開。對於Google Content Network,ad係根據一個ad group入面所有keywords嘅theme嚟display,所以做optimization嘅時候,要喺ad group level思考,唔係keyword level。

  • 可用嘅Ad format:

  • Pricing model:CPC同CPM。想了解更多,你可以set up keyword targeted campaign用content network,或者placement targeted campaign。

  • 注意:Google Content Network嘅traffic可以差異好大。

  • 一般嚟講,由於Content Network嘅traffic比Search Network唔夠targeted,set一個較低嘅CPC畀Content Network會比較好。

  • Content Network嘅click through rate通常比Search Network低好多,所以見到CTR得0.05%或者更低都唔需要緊張。

  • 如果你決定喺新加坡嘅Google Content Network用image ad或video ad,請記住ad需要由Google Client Service人員(CS)手動approve。呢個過程可以花好多時間,而且你需要先activate你嘅campaign再等approval。如果你嘅campaign係paused或pending,active campaign嘅廣告主會有priority。

  • 列出新加坡Google Content Network下10個最prominent嘅網站。

OK,關於Content Network嘅optimization可以寫好多。但我發現呢篇文已經好長。我遲啲再返嚟講呢個topic。

V. 總結

以上係我覺得你至少需要知道嘅嘢,先可以有效管理一個Google Adwords帳戶。如果你管理多個客戶,MCC(my client center)係必須嘅。再一次,Google建立咗一個好好嘅Learning Center,我強烈建議你過一次。對於我呈現嘅材料有任何feedback,請email Chandler:chandlerblog@gmail.com

祝好,Chandler

繼續閱讀

我嘅旅程
聯繫
語言
偏好設定